nuffnang

the | person | behind | the | dream |chaser

My photo
a daughter who loves her parents and family so much. a friend who treasures friendship more than her relationship with a guy. a student who has always tried her best and gave it all out in whatever she is doing. a loner who is still searching for her eternal love that she believes can bring her together to jannah. last but not least...a humble servant who heart belongs to Allah swt. and my name is Farhana Latiff.

disable right click

moving title

button follow and dashboard


February 14, 2012

Mampukah kita jadi seperti mereka?

Assalamualaikum :)

Dah makan? bagus, tapi aku belum lunch lagi. xde pape kat dalam fridge untuk dimasak mahupun saki baki lauk-pauk semalam yang at least boleh dipanaskan untuk mengalas perut aku yang sedang bermain irama lagu Hindustan. hampa sekali lagi, hmm.

Harini dah 14 Feb. memandangkan ribut bosan sudah melanda tuan punya badan, aku pun on9. terus type google site untuk cari cerita menarik harini. at the end, aku terjumpa sebuah klip video yang sangat comel. terang2 klip video ni dibuat untuk menyambut Hari Valentine, tapi entri kali ni bukan bertujuan nak menyokong sambutan ni tapi lebih kepada nak menyampaikan mesej tersirat dalam klip video yang aku jumpa tu. ( aku masih teguh dengan pendirian Say NO to Valentine's Day )

Silakan menonton dan cuba fahami mesej yang nak disampaikan.




Okay, siapa dapat tangkap mesej dia angkat tangan! xdapat tangkap? eittt! takpe2, aku berbesar hati untuk explainkan kat korang, winkwink! ( mata berkaca-kaca macam puss in boots buat muka kesian minta simpati last2 dapat cili, upss! )

Kalau korang perasan, demi nak tarik perhatian dari si budak perempuan, si budak lelaki ni belikan macam2 benda baik dari coklat, teddy bear, gadgets dan bermacam-macam lagi laaaa...kan? betul x? tapi yang si budak perempuan ni sikit pun x endah, walau semahal secantik sebesar mana pun hadiah yang budak lelaki tu bagi, dan dia teruskan main tali skipping dengan senang hati. sampai la ke satu tahap yang budak lelaki ni dah rasa yang dia macam ada  tipis sangat harapan ataupun boleh kata memang dah takde harapan langsung untuk tarik perhatian budak perempuan ni, dia pun keluarkan tali skipping nak join sekaki dengan perasaan frust menonggeng. tuptup! dan dan  masa tu jugak laaaa budak perempuan tu bagi respons kat dia. motif? motifnya, si budak perempuan ni x lah memandang harta benda yang budak lelaki ni boleh bagi kat dia. tapi dia lagi  prefer untuk memilih seorang budak lelaki yang boleh memahami dan berkongsi minat yang sama dengan dia. dan dia yakin boleh capai kebahagiaan walaupun dari sesimple2 perkara macam suka main tali skipping tu.

Aku tau ramai manusia dalam dunia ni yang materialistik, dalam hubungan cinta pun nak berkira-kira dengan pasangan sendiri. nak nak lagi sekarang kan dah akhir zaman. walau camne pun, kita x leh laa nak terus hilang kepercayaan bahawa orang yang ikhlas tu masih ada walaupun bilangannya lebih sikit dari yang materialistik kan? dan aku yakin aku betul bila aku cakap yang korang lagi bahagia bila ada persamaan yang sekata antara pasangan  korang. tapi jangan salah faham, aku x lah kata salah kalau korang ada banyak perbezaan sekalipun sebab at the end, semuanya terletak pada hati, sebab semua orang ada takdir tersendiri. pape un ikutlah cara yang diredhai oleh agama dan pencipta kita, Allah swt. sekian.


submitted by bitch-im-blasian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...