nuffnang

the | person | behind | the | dream |chaser

My photo
a daughter who loves her parents and family so much. a friend who treasures friendship more than her relationship with a guy. a student who has always tried her best and gave it all out in whatever she is doing. a loner who is still searching for her eternal love that she believes can bring her together to jannah. last but not least...a humble servant who heart belongs to Allah swt. and my name is Farhana Latiff.

disable right click

moving title

button follow and dashboard


February 3, 2012

What if the beauty become the beast?

Masa kecik-kecik dulu, aku suka tengok cerita kartun. Adat la kan, nama pun budak-budak, budak mana yang tak tengok kartun, hahaha! Except budak-budak sekarang, ye aku tau la diorang kurang sikit nak layan kartun, mana tak nye, sibuk layan Blackberry iPad blaa blaa blaa. (mewah gila hidup, jeles!)

Pastu aku ingat lagi, kalau setiap hari Sabtu minggu pertama dan ketiga je kena gi aktiviti koko kat sekolah, tapi sebab nak tengok kartun punya pasal aku sanggup ponteng! Tapi takde la selalu sangat. Ponteng punya ponteng, markah koko pun sikit la kan...tapi aku tak kisah langsung, masa tu yang penting dalam mindset aku dapat layan cite-cite kartun tu semua.

Disney's Princess memang jadi kartun feveret aku dari dulu sampai la sekarang. Aku pun tak percaya kenapa aku  minat diorang sebabnya aku ni boleh dikira macam tomboi la jugak masa kecik. Aku ni mana la tak kena cop tomboi, dah kena sound dengan Nenek (isteri arwah) pun, aku boleh selamba badak lagi depan mata dia gi buat upside down kat atas pokok rambutan arwah Pak Haji Dollah dengan budak-budak laki yang lain. Aku sorang je pulak tu budak perempuan yang buat camtu, buang tebiat kan? Hahaha, cite lama...

Haritu aku gi blogwalking sebab dah tak tau nak buat apa dan dah terlampau banyak sangat masa nak dibazirkan untuk cuti, pastu tup tup terjumpa satu blog milik seorang pelukis berbakat ni. Haaaa aku tak ingat la nama dia, tapi semua lukisan yang dia buat memang berseni habis. Aku kagum jap. Scroll punya scroll art's collection dia, tetiba aku jumpa lukisan yang di buat special untuk Disney's Princess sahaja. Aku usha semua Princess yang dia dah lukis. Cantik sangat! Nak tengok tak lukisan-lukisan dia tu? Korang scroll la ke bawah, heheee~
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Bagi orang yang menghargai seni, aku percaya diorang takkan kutuk lukisan-lukisan hebat ni semua. Hehee~ Tapi sorry la kawan-kawan, aku twist sikit gaya penceritaan kat atas. Semua lukisan ni tak seindah cerita Disney's Princess yang selalu korang tengok kat tv tu, tapi lukisan-lukisan ni semua lebih menggambarkan the other side of those princesses. Kalau dalam lukisan pun boleh tunjuk bad side seseorang, so memang tak mustahil lah kalau dalam dunia nyata ni pun macam tu jugak. Tinggal kita sedar dengan tak je....kan? kan? kan? Tepuk tangan untuk diri sendiri sebab setuju!





p/s : So far aku tak pernah lagi la mengingau sampai berjalan. Kadang-kadang aku terfikir, camne la rasa dia tidur berjalan ni eh? Kesimpulannya, baca doa dan basuh kaki sebelum tidur, kalau tak nak kena kacau dengan Setannnn. Peace! =D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...