nuffnang

the | person | behind | the | dream |chaser

My photo
a daughter who loves her parents and family so much. a friend who treasures friendship more than her relationship with a guy. a student who has always tried her best and gave it all out in whatever she is doing. a loner who is still searching for her eternal love that she believes can bring her together to jannah. last but not least...a humble servant who heart belongs to Allah swt. and my name is Farhana Latiff.

disable right click

moving title

button follow and dashboard


March 21, 2012

Bangun Lambat Lagi....

 


harini madam ada buat kelas ganti untuk HR. aku tak pergi. masuk kali ni dah dua kali dalam seminggu aku tak pergi kelas, semalam missed kelas CTU sebab overslept. aku bukan riak atau takbur dengan result semester lepas, cuma aku ada krisis dengan diri, perasaan sendiri. aku tak tau kenapa, aku jadi malas nak pergi kelas. mungkin sebab dalam kelas aku tu ada orang yang aku benci. to be exact, sorang je tapi sebab sorang tu la hidup aku seksa. aku sendiri tak dapat nak gambarkan dengan perkataan tentang apa yang aku rasa. kadang-kadang, aku rasa macam satu dunia pandang serong dekat aku. kadang-kadang aku rasa kaki aku lemah, terlampau lemah sampai aku nak jalan pun tak mampu, macam aku ni cuma ada sepasang kaki yang patah. aku tak mampu nak berjalan dengan megah. memang betul cakap shikin yang aku tak patut biarkan mulut jahat sesetengah orang hancurkan, jahanamkan, hilangkan kebahagiaan aku tapi aku bukan orang yang macam tu. walau sekuat manapun aku cuba untuk tepis, tak fikir pandangan orang terhadap aku, tapi at the end, aku akan berbalik jugak kepada onar yang diorang buat kat aku. aku selalu terfikir, apa yang aku dah buat sampai kau sewenang-wenangnya nak benci kutuk aku depan semua orang? dan orang yang terus-terusan percaya cerita yang kau buat tu membuatkan aku fobia untuk mempercayai manusia, ramai sangat yang talam dua muka dan itu jugak membuktikan yang ramai lelaki ni bodoh setakat otak kat lutut sebab suka percaya cerita dari satu pihak je tanpa mangadili pihak yang lagi satu. dan kalau betul pun kedua-dua pihak tu ada masalah, yang kau lelaki sibuk nak jaga tepi kain tu apesal? bodoh! cam perempuan joyah sibuk jaga tepi kain orang, kau jaga tepi kain pelikat kau sudah laa! pakai kain pelikat pun xgheti gamaknyaa, dah sibuk sangat berjoyah dengan sekutu kamceng. pergi mati. kesimpulannya, aku tak maafkan kau. aku salahkan kau sebab perasaan rendah diri aku ni hadir lepas dengar kau kutuk aku. dan kau boleh terus-terusan pandang rendah dekat aku. hakikatnya, orang sekeliling kau bukan bodoh, yang buta hati akan terus-terusan menuruti fitnah kau tetapi yang berakal akan nampak kebenaran dan realiti dalam drama yang kau cipta. terima kasih "kawan" yang suka kutuk kawan sendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...